اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

نمایندگان تهران به دنبال مقابله با آسیب های اجتماعی تهران/از گسترش اعتیاد تا معضلات مربوط به تردد شهری و آلودگی هوا

طرح زوج و فرد و طرح ترافیک بزرگ از جمله مواردی است که مسئولین برای کاهش آلودگی هوا اتخاذ کردند.اما تردد موتورسیکلت ها به صورت آزاد در کل مناطق شهر آلودگی فراوانی حتی تا 8 برابر یک وسیله نقلیه ایجاد می کند.

مجتبی رحماندوست نماینده مردم شهر تهران در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با تهران پرس در خصوص فعالیت های مجمع نمایندگان تهران برای رفع مشکلات شهر تهران می گوید.

تهران پرس:آقای رحماندوست در جلسات مجمع نمایندگان چه اقداماتی انجام می دهید؟

به عنوان نماینده مردم شهر تهران در مجلس در تمامی جلسات مجمع حضور داشتم و پیگیر مسائل و مشکلات مردم شهر تهران هستم.در این اواخر نیز در دوحادثه آتش سوزی خیابان جمهوری و مشکلات مربوط به آب شرب پردیس مجمع تشکیل جلسه داد و در حال بررسی علت این دو حادثه است.

تهران پرس:درخصوص پیگیری مسائل مجمع با چه افرادی جلسه برگزار می کنید؟

معمولا مجمع افراد مسئول هر ارگانی را جهت پاسخگویی به مشکلات شهر تهران دعوت می کند.به عنوان مثال در جلسات مجمع شاهد حضور شهردار و استاندار و دیگر مسئولین بودیم که درصدد رفع مشکل گزارش شده باشیم.

تهران پرس:آیا به شخصه پیگیر مسائل و مشکلات شهر تهران هستید؟

بنده به عنوان نماینده مردم شهر تهران که در مجلس حضور دارد بر  4 مقوله که جزء آسیب های شهر تهران می باشد تمرکز بیشتری کردم که یک مورد آن اعتیاد است که بزرگترین معضل جامعه است.امکان خرید و فروش راحت موادمخدر در بین معتادان که در حال پیگیری از اعضای ستاد مبارزه با موادمخدر می باشم.

تهران پرس:پیگیری هایی در خصوص نتیجه این تحقیقات شده است؟

بله در چند مورد که شهروندان با دفتر بنده تماس داشتند تعدادی گزارش مربوط به جمع شدن معتادان در اطاف واحدهای مسکونی اعلام گردید که مراتب سریعا به پلیس مبارزه با موادمخدر اعلام گردید.البته جلساتی با مسئولین ستادمبارزه با موادمخدر داشتیم که از آنها درباره طرح های کلان مبارزه با این آسیب سوالاتی شد.یکی از عمده ترین مشکلاتی که ستادمبارزه با موادمخدر دارد مدیر و فرمانده نداشتن است.معمولا فعالیت ها به صورت ستادی انجام می گیرد که همین عامل باعث شده که بحث اعتیاد در کشور بیشتر شود.

تهران پرس:دیگردر کدامیک از آسیب های شهر تهران بیشتر تحقیق صورت دادید؟

بحث تردد شهری و ترددهای خطرزا و بی قانونی در خیابان ها است که کمتر کسی به این مقوله توجه کرده است.عبور از چراغ راهنمایی و تردد در معابر عابر پیاده از جمله نمونه هایی است که تردد شهری را تحت تاثیر قرار داده است.بنده به شدت به راهنمایی و رانندگی و راهور معترض هستم و همواره در جلسات که فرماندهان راهنمایی و رانندگی حضور پیدا می کنند گزارش های متعددی ارائه می کنند که به هیچ وجه راضی کننده نیست.

تهران پرس:در گزارش هایی که ارائه می دهند به چه مواردی اشاره می شود؟

کاهش تخلفات با استفاده از کلاس های آموزشی و اعمال قانون کردن(جریمه)و متوقف کردن موتورسیکلت سواران متخلف .البته تمام این موارد صورت گرفته ولی کافی نبوده و باید بیشتر فرهنگ سازی و کار صورت گیرد.

 تهران پرس:آیا جلساتی با مسئولین حوزه شهری و ترافیک شهرداری داشته اید؟

با معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری جلساتی داشتیم و طی صحبت هایی که انجام شد به این مورد اشاره کردم که اکنون آقای قالیباف شهردار هستند اما در سنوات گذشته در نیروی انتظامی در خصوص مقابله با موتورسیکلت  های خطرناک اقدامات خوبی انجام داده اند.بنابراین از حوزه شهری خود استفاده کنند و با مسئولین راهور همکاری کنند تا معضلات و مشکلات مربوط به ترددهای شهری کاسته شود.

تهران پرس:دیده شده در تحقیقات شما بحث مربوط به آلودگی هوا دارای اهمیت فراوانی است شما تا چه حد در خصوص مبارزه با آلودگی هوای شهر تهران فعالیت انجام دادید؟

طرح زوج و فرد و طرح ترافیک بزرگ از جمله مواردی است که مسئولین برای کاهش آلودگی هوا اتخاذ کردند.اما تردد موتورسیکلت ها به صورت آزاد در کل مناطق شهر آلودگی فراوانی حتی به گفته دکتر حافظی از اعضای شورای شهر تهران تا 8 برابر یک وسیله نقلیه ایجاد می کند.

تهران پرس:شما تا به چه اندازه شرکت های سازنده موتورسیکلت را مقصر ایجاد آلودگی می دانید؟

بعضا دیده شده برخی از این موتورسیکلت ها در زیرپله های خیابان 17 شهریور تولید می شود و وزارت صنعت و پلیس راهور نیز مسئولیت قبول نمی کند.شرکت های سازنده این نوع از وسائل نقلیه باید در زمینه ساخت موتورسیکلت های سالم و فاقد آلودگی هوا تلاش بیشتری کنند.

دوشنبه 28 بهمن 1392

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 28 بهمن 1392برچسب:, توسط |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.